Stephanie Van Mechelen

In de vorige editie van ZOmagazine neemt het blad je mee in het spoor van Annie Van Ingelgem. Een succesvolle entrepreneuse met een uniek bedrijf en een authentiek product. Wij gidsen je even door het succesverhaal achter Dauby.In het sppor van DaubyIn haar eerste jaren op de arbeidsmarkt verkocht Annie glazen deuren voor een groothandel bedrijf. De deurgrepen voor deze deuren bestelden ze bij bij het bedrijf van Paul Dauby, dat toen al een stevige reputatie had in deurbeslag, leggen ze uit bij ZOmagazine.

Jaren later in 1994 stond het bedrijf van Paul Dauby over te nemen. En de rest is geschiedenis. Annie en haar man Holger namen het bedrijf van Paul Dauby over, en vandaar ook de naam ‘Dauby’.

Het is dankzij de eerste woelige jaren en bikkelharde concurrentie van de Chinese namaakmarkt, dat Dauby besliste om het roer volledig om te gooien.

Deur- en raambeslag op ambachtelijke wijze gesmeed uit het metaal dat ze in de middeleeuwen voor harnassen gebruikte. ‘ Met dit nicheproduct veroverde Dauby de markt en bouwden ze hun feilloze en exclusieve reputatie op.

Dankzij de handafwerking ziet geen enkel product er exact hetzelfde uit. Het gamma van Dauby straalt authenticteit uit dankzij de imperfectie van de ruwe afwerking en het gebruikte metaal.

Een internationaal succesverhaal

Annie Van Ingelgem

In een nichemarkt zijn de klanten op zoek naar authentieke materialen. Bovendien hangt er aan zulk authentiek en uniek product een prijskaartje.

Het duurde niet lang voordat Dauby zich op het buitenland richtte. Een logische stap. “Ook in het buitenland waren we de enige aanbieder van dit product en dus trendzetters,” vertellen ze bij Dauby.

Het is dankzij hun uniek product dat Dauby de crisis moeiteloos overleefde. Hun recept voor succes tijdens de crisis? Een uniek product, blijven investeren, risico’s spreiden en streven naar diversiteit. Met deze sleutelelementen groeide Dauby voluit tijdens de crisis.

Diversiteit is goud

Naast deurklinken, verkoopt Dauby ook geurdispensers. Een rare keuze, niet?

Nee, helemaal niet.

Een mooi interieur verdient een aangename geur, vinden ze bij Dauby. De geur is een essentieel onderdeel van het interieur. En zoals hun bedrijfsmotto luidt: ‘details zorgen voor perfectie, maar perfectie is geen detail.


Dit bericht werd vertaald met de steun van Flanders investment & trade
TOP